onsdag 6. juni 2012

Ripar Cover Makeup

Jeg tenkte jeg skulle skrive et innlegg om en helt fantastisk foundation/cover make up (alt etter hvordan den påføres). Siden jeg er fast kunde hos Sol Hegge permanent makeup, fikk jeg i fjor høst muligheten til å prøve en foundation som hun nylig hadde tatt inn.

Det som er så bra med denne makeupen, er at den dekker akkurat så mye som du vil den skal dekke. Jeg påfører med en fuktig svamp for en naturlig dekkevne. Påført med kost og pudder, oppnås full dekk:) Jeg har ujevn hudfarge med noe pigmentering. Med Ripar Cover blir huden min jevn og fin, aldri oppnådd så bra resultat med annen makeup. Og jeg har prøvd "alt" fra flytende, til mineralfoundation i flere merker.
Resultatet blir veldig naturlig, og ser ikke kakete ut. Og den holder seg hele dagen! (og natten..;))
Denne kan også brukes til å dekke tatoveringer, arr, fødselsmerker o.l. ved en spesiell påføringsteknikk og korrigeringsfarger. Flinke Bettina som jobber hos Sol har tatt kurs i akkurat dette, og jeg har sett resultater etter at hun har "tryllet bort" bl.a. tatoveringer. Perfekt hvis du f. eks skal i bryllup:)

Selv har jeg to farger, en lys og en litt mørkere; RC4 og RC13. Nøytrale farger som passer min hudtone perfekt. Nå som sommeren er her, bruker jeg den mørkeste RC13 og RC4 som el slags highlighter. På vinterstid bruker jeg stort sett RC4.
Klikk her, så kommer du til Ripar Cover Nordic sin hjemmeside. Der står det mer utfyllende om fargene og påføringsteknikker.

Du kan lese bloggen til Sol her, og bloggen til Bettina her. Der finner du mange bra innlegg om både Ripar Cover og permanent makeup, som er en gudegave for oss med Alopecia:)

Sol har agentur på dette merket, og foreløpig fås dette kjøpt i hennes salong i Oslo (hun har nettbutikk også), samt Elipseklinikken og Apotek 1 i Mosjøen.

Ripar
Tonje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar